|
|
|
|
Časy uváděny v GMT + 2 hodiny
|
|
 |
st prosinec 09, 2009 12:42 am |
 |
Autor |
Zpráva |
Honza šaman

Založen: 25.3.2007 Příspěvky: 4672 Bydliště: Čechy
|
Předmět: Re: tolerance |
|
|
pemel napsal: | Nemám rád ani islámské fundamentalisty, ani katolické fanatiky. Ale pokud bych si musel vybrat, tak volím ty druhé. Jak praví jedno české úsloví:"košile je bližší než kabát". |
Já bych si vybral toho fundamentalistu, bo katolíka už jsem v posteli měl. Docela by mě zajímalo, jestli by mi islámský fundamentalista řekl "hele, už mi ho tam nestrkej, teď se musím modlit". Katolík klidně prosexoval nedělní mši a ani z toho neměl moc velký výčitky. |
|
|
|
|
 |
st prosinec 09, 2009 12:16 am |
 |
Autor |
Zpráva |
pemel šaman

Založen: 14.6.2007 Příspěvky: 1920 Bydliště: Praha 12 - Kamýk
|
Předmět: tolerance |
|
|
Nemám rád ani islámské fundamentalisty, ani katolické fanatiky. Ale pokud bych si musel vybrat, tak volím ty druhé. Jak praví jedno české úsloví:"košile je bližší než kabát".
Chápu Švýcary, že v referendu zakázali stavbu minaretů. Ony ty úzké věžičky působí vedle kravičky Milky, Ledovcového expresu a hodinářských dílen tak trochu jako rušivý element.  _________________ Veritas vincit. |
|
|
|
|
 |
po prosinec 07, 2009 10:28 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Waky šaman

Založen: 7.12.2005 Příspěvky: 1516 Bydliště: Republika Žižkov
|
Předmět: Waky a islám |
|
|
Nejsem muslimka a k té víře žádný vztah nemám, Korán jsem nečetla a ani ho nevlastním. Je pravda, že teď se ve mně vzbudila jakási zvědavost k tomuto tématu, takže si asi zkusím své vzdělání doplnit.
Důvod, proč jsem psala ty traktáty, jsem uvedla už v nich – vadí mi přezíravý a podezíravý postoj, který vůči arabskému světu máme. Ano, vadí mi europocentrismus a náš domnělý patent na všechnu moudrost světa. Vadí mi nová podoba tajemného temného cizince, který je a priori podezřelý a všechny jeho činy jsou špatné, a pokud ta špatnost není úplně evidentně vidět, tak si ji musíme domyslet a cítit se tak náramně prozíraví. Cítím v tom opravdu spíš naše vlastní projekce a vlastní nepřiznaný stín. A ten se už kolikrát v historii vymstil
Pokud se něco takového objeví v masivnější podobě, pak mě to začne zajímat asi spíše principiálně. Neznamená to ostatně, že si teď balím švestky a chci se stěhovat do Íránu nebo ihned odcházím hledat pražskou islámskou komunitu, abych u ní mohla najít své štěstí navždy. Snad ale existuje ještě něco mezi tím.
Uznávám, že všechny výroky z filmu Já muslim nebyly hodné obdivu a následování. Útočné tendence ale určitě nevyřeší samolibý postoj bílého Euroameričana, který samozvaně dává měřítko všech hodnot a ostatním povoluje více nebo méně, naopak, ten může všechno jen vyostřit a zhoršit. Nesouhlas s mnohými výroky aktérů nemění nic na tom, že film na mě působil jako tendenční agitace, která neměla v úmyslu zjišťovat nová fakta, ale potvrdit výchozí předpoklad, že arabský svět je nebezpečný, podezřelý, temně primitivní a můžeme se ho buď prozíravě bát více či méně, nebo ho naivně ignorovat, což se nám vrátí. V tomto kontextu jsem mluvila o té dívce, která se domáhala vstupu do mužské části modlitebny. Od začátku jim přeci muselo být jasné, že jí to nedovolí, a oni budou jen moci zvolat: „Ejhle, neříkali jsme to snad?“ Nepovažuju to za diskriminační opatření, ale za náboženskou zvyklost, stejně jako že se do kostela nesmí v plavkách, případně v čepici. Mám ostatně dojem, že v židovském kontextu jsou ženy taky nějak zvlášť ... a nebudu proto pokládat Židy a priori za tmářský a podezřelý živel.
Nevím o tom, že by někdo uvažoval v kontextu evropských zemí o tom, že křesťany by bylo vhodné sledovat, zda nepáchají nějaké nepravosti a že by bylo optimální dovolit jim sdružovat se jen do určité míry, protože jinak by ta tolerance mohla překročit určitou mez, a kdovíkam by to mohlo vést. Ještě jsem neslyšela nic o tom, že by se měl počet jejich kostelů redukovat a nějak omezovat jejich vnější vzhled.
Neříkám, že vím, jak to v arabském světě chodí. Dovolila jsem si jen vyjádřit jistou pochybnost, že to nemusí být tak přímočaré, jak se teď nejčastěji prezentuje a že to i může být trochu jinak.
Dost mě ovlivnil již zmiňovaný komiks Palestina, který jsem nedávno četla.
Nevím, proč bych se měla distancovat od Martinových informací, a necítím žádnou potřebu to udělat. Není pro mě samozřejmě ale zdrojem jediným.
Co se týče známých osobností, které s arabským světem symaptizovaly, dovolím si připomenout J.I. de Haana nebo J. Geneta - a ti k tomu asi měli nějaký důvod. _________________ Co je dobré nebo obsahuje kvalitu "dobra", má za následek "pravdu". Pokud tomu tak není, můžete si být jisti, že ta věc není krásná, i když může pořád ještě být vodotěsná.Woody Allen |
|
|
|
|
 |
po prosinec 07, 2009 9:24 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Martin šaman

Založen: 25.10.2005 Příspěvky: 7470 Bydliště: Teherán:)
|
Předmět: Re: Tolerance má různé vztažné rámce |
|
|
Nick Guest napsal: | Ten zápal při obhajobě islámu je zvláštní. Jde v něm "jenom" o principy, nebo o islám jako takový? |
Z mé strany jde o princip. Nejsem muslim.
Nick Guest napsal: | Je naprosto oprávněné a rozumné zachovávat si vůči podobné argumentaci, jejíž zdroje nejsou zřejmé, odstup. |
Ano, padni komu padni, že.
Nick Guest napsal: | Martinovi se v těchto otázkách důvěřovat nedá - je zcela zjevně zaujatý ve prospěch muslimského světa. |
Hmmm. Kdo by nebyl za ty špinavé petrodolary zhýralých šejků
Ano, jedinému člověku, který se zde o danou oblast hlouběji zajímá, nevěřit... tím dostanou prostor spiklenecké teorie  _________________ You have trapped me in your trap of logic! |
|
|
|
|
 |
po prosinec 07, 2009 7:21 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Nick Guest šaman

Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 1914 Bydliště: Střední Čechy
|
Předmět: Re: Tolerance má různé vztažné rámce |
|
|
Waky napsal: |
Tamní postoj k homosexualitě je možná o mnoho barevnější |
Bezesporu je velmi barevný - od žluté (trest vězení) přes cihlově červenou (trest doživotí) až po tmavočervenou (trest smrti). Tu mapu sem kdysi dával sergej, ale některé věci má smysl občas připomenout.
World homosexuality laws
Jistě, lze namítnout, že právní normy nevypovídají celou pravdu o postavení homosexuálů v jednotlivých zemích, ale odlišnost muslimských zemí od zbytku světa v tomto ohledu je nápadná a výrazná. Výpovědní hodnotu to porovnání určitě má.
Ten zápal při obhajobě islámu je zvláštní. Jde v něm "jenom" o principy, nebo o islám jako takový?
Shazování těch odsouzených na mě nepůsobí ani trochu věrohodně. Lze vyloučit, že za ním nestojí vláda, která je posílá na šibenici, a její média? Komunistické režimy, když soudily politické vězně, je taky všelijak hanobily - nejprve jako špióny a diverzanty, později za normalizace jako příživníky, deklasované živly a hospodářské delikventy. Je naprosto oprávněné a rozumné zachovávat si vůči podobné argumentaci, jejíž zdroje nejsou zřejmé, odstup.
Martinovi se v těchto otázkách důvěřovat nedá - je zcela zjevně zaujatý ve prospěch muslimského světa.
Se zásadou, že člověk nemá přebírat zjednodušující mediální klišé a naopak se má snažit dopátrat se pravdy dalšími cestami, třeba od přímých svědků, naprosto souhlasím - jen nechápu, proč se taková zásada má aplikovat na postavení gayů v islámu, ale už ne třeba na Geerta Wilderse. U něj jako by platilo: obhájce nebo kritik gay rights - není to jedno, když je to takový zlý xenofob?
Nic ovšem neplatí absolutně. Málokteré svědectví může být tak klamné, jako někdy bývají výpovědi lidí, kteří nějakou zemi viděli na vlastní oči. Nemusíme si o Stalinově tyranii vytvářet názor podle Romaina Rollanda, G. B. Shawa nebo Liona Feuchtwangera, že ne? _________________ Jako občané svobodné společnosti máme povinnost kriticky nahlížet na svůj svět. (Tony Judt)
Neodpovídej hlupákovi podle jeho pošetilosti, abys nebyl jako on. (Přísloví, XXVI, 4) |
|
|
|
|
 |
ne prosinec 06, 2009 8:44 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Waky šaman

Založen: 7.12.2005 Příspěvky: 1516 Bydliště: Republika Žižkov
|
Předmět: Tolerance má různé vztažné rámce |
|
|
Nejsem odborníkem na arabský svět a na islám, ale od lidí, kteří o tom vědí o něco více, se mi opakovaně dostalo signálů, že to tam chodí trochu jinak než by se mohlo zdát z jednoznačných zpráv zprostředkovaných našimi médii.
Tamní postoj k homosexualitě je možná o mnoho barevnější, spletitější a překvapivější než bychom čekali. Možná existují souvislosti, které nejsme schopni naším pohledem zohlednit (a navíc o nich nemáme informace), a proto nám unikají. Např. článek, jehož výseky ocitoval Martin o několik příspěvků níže, napovídá, že by to celé mohlo být i trochu jinak. Není to signál jediný, který se ke mně dostal.
Ano, je možné, že se tamním gayům může dít něco špatného. Takovou zprávu si ale budu chtít ověřit od někoho, kdo tamní poměry zná, nebudu věřit Novinkám.cz nebo reportáži na Nově, protože to podle mě objektivitu nezaručuje.
....
Jiná věc je postoj židokřesťanského světa vůči světu arabskému, a ten je podle mě poněkud tristní.
Všechno, co odtamtud přichází, máme tendenci číst jako cizí zákeřné nebezpečí, které se jen jen třese na to, až se rozleze do celého světa jako kobylky a všechny nás zahltí, přemění, převálcuje a zlikviduje.
Nezdá se mi, že by to vyvěralo z podložených faktů, ale z iracionální hrůzy hraničící s xenofobií. Neznáme něco, proto se toho bojíme a přisuzujeme tomu jednoznačně negativní pohnutky.
Četla jsem shodou okolností v posledním čísle Nového prostoru rozhovor s Pavlem Baršou, kterého mám dost ráda, jemuž položili otázku:
Před pár lety jste přišel s pojmem "nová xenofobie". Co označuje? V čem se nová xenofobie liší od té staré?
On na ni odpovídá:
Stará xenofobie byla spojená s etnickým a rasovým předsudkem. Často měla své podhoubí v nižších vrstvách, třeba v dělnických. Nová xenofobie není spojená s etnickými předsudky či rasismem. Vychází z liberální ideologie rovnosti a svobody a je zaměřená proti skupinám, které této ideologii odporují. Její sociální podhoubí není v nižších vrstvách, ale naopak v kultivované střední vrstvě. Jejím privilegovaným terčem jsou muslimové a Arabové. .... Nicméně tato událost (11. září) byla jakýmsi katalyzátorem nálady, která už existovala. Ta ve svých extrémních polohách představuje novou xenofobii. Zaměřuje se na muslimy žijící v Evropě a generalizuje z radikálních výkladů islámu na všechny věřící. Vytváří určitý obraz tohoo, co říká islám, a z tohoto zobecňujícího obrazu vyvozuje, že je neslučitelný s liberální demokracií a že pro ni představuje hrozbu.
Samozřejmě teroristické útoky jsou něco strašného a je logické, že svět musí udělat všechno proto, aby se už neopakovaly, nebo aby se jim zabránilo.
Všichni Arabaové a muslimové ale nejsou teroristé, nemůžeme to zevšeobecňovat, to je jednak zlé a neadekvátní ("kolektivní vina" nikdy nic dobrého nepřinesla a nepřinese), jednak totálně kontraproduktivní, protože takový postoj jen přilévá oleje do ohně a věci budou čím dál tí horší a vyostřenější a spíš ty útoky zmnoží než aby jim to zabránilo.
Měli bychom si také uvědomit, jak se vlastně k arabskému světu chováme - je to vyspělá civilizace, k níž se ale v povýšeném europocentrismu chováme jako k neandrtálcům, které ve své neobyčejné laskavosti poučíme, jak se drží vidlička a jak se používá splachovací záchod, a ještě je půjdeme raději zkontrolovat, jestli náhodou nedělají nějakou nepravost, protože jsou permanentně podezřelí a jeden nikdy neví (a když náhodou nic nenajdem, tak ani neřekneme sorry, aspoň vidí, že na ně musí být přísnost).... já se jim na jednu stranu vůbec nedivím, že je takový postoj strašně štve a že může vyvolat nepřiměřenou a agresivní reakci.
Nejsem si jista, není-li to náhodou naopak, totiž že se pořád někam někdo z euroamerické společnosti cpe jim, a potom následně křičí, jak se obává islámské celosvětové invaze.
....
Nedávno jsem četla komix Palestina o pásmu Gazy, a vůbec jsem si z toho neodnesla dojem, že by to bylo něco jednoznačného a jednoduchého, a že by se Arabům nedělo žádné příkoří, spíše naopak, je to tam zlé a příkoří je víc než dost. Leč uznávám, že tam jsou problémy z obou stran.
....
Ano, není správné, že muslimští čutálisti odmítli zápas s gayským mužstvem. Btw, ve Francii mají asi zajímavá sportovní uskupení, třeba místo toho nakonec hráli muslimové se zahrádkáři a gayové s řezníky
Za mnohem větší průšvih ale považuju vážně míněné debaty, jestli v Česku smí být mešita nebo ne. Co je to za drzost? Proč by tady neměla být, když tam nějací lidé chtějí chodit? To je podle mě xenofobie jako vyšitá.
Ocituju ještě Baršu:
V našem kontextu se jedná o nereformovanou představu o etnickém češství jako jednolitém a převládajícím živlu v téhle zemi. Naše společnost je podle nich společnost etnických Čechů ... to znamená, že zakážeme muslimům postavit mešitu, protože islám nepatří k české etnické tradici. Nemusíme se jakkoliv snažit o to, aby se druhá nebo třetí generace Vietnamců dostala k českému občanství, i když třeba výborně mluví česky a ve Vietnamu nikdy nežili, protože Asijci přeci nemůžou být Češi.
Abych řekla pravdu, vidím daleko větší problém tady, než v tom, že se pohádala nějaká fotbalová mužstva osmé ligy .... a určitě by si to zasloužilo řešit mnohem víc. _________________ Co je dobré nebo obsahuje kvalitu "dobra", má za následek "pravdu". Pokud tomu tak není, můžete si být jisti, že ta věc není krásná, i když může pořád ještě být vodotěsná.Woody Allen |
|
|
|
|
 |
pá prosinec 04, 2009 8:23 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Nick Guest šaman

Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 1914 Bydliště: Střední Čechy
|
Předmět: Re: Další příklad nádherné islámské tolerance |
|
|
Martin napsal: | je možná chyba na mé straně, a špatně jsem si vyložil tvojí větu jako "tady se mají (ONI) chovat tak jak chceme my, většina, a vůbec, ať sou rádi, že sou rádi". |
Nic takového jsem nenapsal. Zato jsem psal o "základních hodnotách evropské civilizace" a na tom nemám, co bych měnil.
Martin napsal: | A jo, máš pravdu s tím osvícenstvím, které naštěstí smetlo naše Evropské náboženské tmářství. |
No tak vidíš - aspoň v něčem se shodnem. Křesťanské kořeny osvícenství jsou přitom zřejmé. Byl bych rád, kdyby takovým procesem prošel i islám (např. sekularizací práva či přihlášením se k světonázorové neutralitě státu), ale obávám se, že za našich životů se to nestane...
Martin napsal: | Trochu mi to připomíná situaci, kdybys hostil ortodoxního žida, naštval ses, že nechce vepřovou na smetaně, a začal na něj řvát "Kdybych měl obřízku, to bys dlabal, co, ty Tóro?!!" |
Obávám se, že mezi tímto případem a odmítnutím muslimských fotbalistů "pošpinit se" zápasem s mužstvem gayů opravdu nelze vést seriózní (!) paralelu.
Je snad "gayství" něco jako lupénka?? _________________ Jako občané svobodné společnosti máme povinnost kriticky nahlížet na svůj svět. (Tony Judt)
Neodpovídej hlupákovi podle jeho pošetilosti, abys nebyl jako on. (Přísloví, XXVI, 4) |
|
|
|
|
 |
pá prosinec 04, 2009 8:08 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Martin šaman

Založen: 25.10.2005 Příspěvky: 7470 Bydliště: Teherán:)
|
Předmět: Re: Další příklad nádherné islámské tolerance |
|
|
Nick Guest napsal: | Martin napsal: | Je hezké, Nicku, že ještě existují lidé, kteří tolerují ostatní pouze potud, pokud "ti ostatní" jsou v menšině, a nechovají se bezprostředně
|
Tomu nerozumím.
...
A menšinu, například muslimskou v Evropě, budu rád tolerovat, pokud bude přijímat základní hodnoty evropské civilizace, tak jak se po staletí vytvořily - velkou zásluhu zde má zejména osvícenství. |
Ne, to opravdu nechápeš. Nebo je možná chyba na mé straně, a špatně jsem si vyložil tvojí větu jako "tady se mají (ONI) chovat tak jak chceme my, většina, a vůbec, ať sou rádi, že sou rádi".
A jo, máš pravdu s tím osvícenstvím, které naštěstí smetlo naše Evropské náboženské tmářství.
Ovšem srovnávat ženskou obřízku s konfliktem gayského a muslimského fotbalového týmu je směšné.
Trochu mi to připomíná situaci, kdybys hostil ortodoxního žida, naštval ses, že nechce vepřovou na smetaně, a začal na něj řvát "Kdybych měl obřízku, to bys dlabal, co, ty Tóro?!!" _________________ You have trapped me in your trap of logic! |
|
|
|
|
 |
pá prosinec 04, 2009 7:42 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Nick Guest šaman

Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 1914 Bydliště: Střední Čechy
|
Předmět: Re: Další příklad nádherné islámské tolerance |
|
|
Martin napsal: | Je hezké, Nicku, že ještě existují lidé, kteří tolerují ostatní pouze potud, pokud "ti ostatní" jsou v menšině, a nechovají se bezprostředně
|
Tomu nerozumím. Kdybych žil v nějaké zemi s muslimskou většinou (a byl jsem to já se vším všudy, jaký jsem), tak bych tu většinu mohl nenávidět, pohrdat jí, nevšímat si jí nebo si jí třeba i v něčem vážit, ale těžko bych ji mohl tolerovat nebo netolerovat. Tolerance (snášenlivost), tak jak ji chápu, je vždycky vztah k menšině.
A menšinu, například muslimskou v Evropě, budu rád tolerovat, pokud bude přijímat základní hodnoty evropské civilizace, tak jak se po staletí vytvořily - velkou zásluhu zde má zejména osvícenství. Nebudu tedy tolerovat prosazování ženské obřízky, služebného postavení žen, "vraždy ze cti", dětské sňatky či extrémní formu homofobie, vycházející z islámského práva.
Muslimskou většinu v Evropě nechci. Před tolerancí dávám přednost integraci. _________________ Jako občané svobodné společnosti máme povinnost kriticky nahlížet na svůj svět. (Tony Judt)
Neodpovídej hlupákovi podle jeho pošetilosti, abys nebyl jako on. (Přísloví, XXVI, 4) |
|
|
|
|
 |
pá prosinec 04, 2009 7:09 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Martin šaman

Založen: 25.10.2005 Příspěvky: 7470 Bydliště: Teherán:)
|
Předmět: Re: Další příklad nádherné islámské tolerance |
|
|
Nick Guest napsal: | Jiný příklad oslňující muslimské tolerance k sexuálním menšinám, mainstreamovými médii programově zamlčované, je tady. |
Hm, k čemu přirovnat tu extrémní diskriminaci, kterou svět neviděl od doby, kdy Slávce ze školky její maminka zakázala si semnou hrát, protože jsem měl ekzém.
Asi takhle: Družstvo ze Zelené Lhoty u Kůnětic odmítlo hrát s manšaftem z Horního Předpolí, s odůvodněním, že kapitán "Předpoláků" má lupénku a zanesl by jí do šaten. Kapitán "Předpoláků" Eugenius Mastný připoměl, že lupénka není nakažlivá, a dle vlastních slov "to požene vejš, až na Národní výbor, asi"
Nick Guest napsal: | Když jsou takto okázalých projevů velkodušnosti vyznavači islámu schopni u nás v Evropě, kde jsou pořád ještě menšinou a nemohou se chovat úplně bezprostředně, jak velkolepá teprve musí být jejich dalekosáhlá snášenlivost v jejich zemích?
 |
Je hezké, Nicku, že ještě existují lidé, kteří tolerují ostatní pouze potud, pokud "ti ostatní" jsou v menšině, a nechovají se bezprostředně
A jak je velkolepá a dalekosáhlá (téměř jako Alláh, ale ne tak zářivá) jsem přece popsal v příspěvku níže  _________________ You have trapped me in your trap of logic! |
|
|
|
|
 |
pá prosinec 04, 2009 6:42 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Nick Guest šaman

Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 1914 Bydliště: Střední Čechy
|
Předmět: Další příklad nádherné islámské tolerance |
|
|
Jiný příklad oslňující muslimské tolerance k sexuálním menšinám, mainstreamovými médii programově zamlčované, je tady.
Když jsou takto okázalých projevů velkodušnosti vyznavači islámu schopni u nás v Evropě, kde jsou pořád ještě menšinou a nemohou se chovat úplně bezprostředně, jak velkolepá teprve musí být jejich dalekosáhlá snášenlivost v jejich zemích?
 _________________ Jako občané svobodné společnosti máme povinnost kriticky nahlížet na svůj svět. (Tony Judt)
Neodpovídej hlupákovi podle jeho pošetilosti, abys nebyl jako on. (Přísloví, XXVI, 4) |
|
|
|
|
 |
pá listopad 27, 2009 3:11 pm |
 |
Autor |
Zpráva |
Martin šaman

Založen: 25.10.2005 Příspěvky: 7470 Bydliště: Teherán:)
|
Předmět: Saudská Arábie |
|
|
citace: | „Vôbec sa necítim utláčaný“, hovorí jeden 23 ročný mládenec ktorý sa objavil v jednej kaviarni so skupinou očividných homosexuálnych saudských priateľov, |
citace: | Paradoxom Saudskej Arábie je, že hoci meč kata očakáva kohokoľvek obvineného z zločinu sodomie, v praxi je homosexualita tolerovaná. |
citace: | "Počul som, že po 11. septembri istý saudský študent, ktorý mal byť deportovaný kvôli vízam, požiadal o politický azyl, pretože bol gay“, poznamenáva, čo vyvoláva u ostatných smiech. „Čo si vlastne myslel? Máme viac slobody ako normálne páry. Predovšetkým, nemôžu sa verejne bozkávať tak ako my, alebo ísť po ulici a držať sa za ruky.“ |
citace: | Ahmed, 19 rokov, študent na súkromnej škole v Jeddahu, hovorí, že na jeho súkromnej strednej škole nie je žiadna hanba mať chlapca....Tí, ktorí nemajú chlapca, sa hanbia to priznať. Nášho chlapca predstavujeme priateľom ako „Al walid hagi“ (chlapec, ktorý patrí mne). |
http://www.eurabia.cz/Articles/2039-saudski-gayovia-sa-chvalia-novymi-slobodami.aspx
Pravda, tenhle článek poněkud víc odráží jak mojí osobní zkušenost z relativně krátkých pobytů v arabských zemích, tak především zkušenost známých, resp. kolegů, kteří jsou v dané oblasti ať pracovně, či jinak "pečený vařený".  _________________ You have trapped me in your trap of logic! |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|
|